joomla statistics

 
Ο ιδρυτής της κοινωνιολογίας και του θετικισμού
 
 
iliasmarkouΣτην άποψη του Χέγκελ και των ομοϊδεατών του, ότι η επιστημονική γνώση είναι αφηρημένη και ελλιπής, αντιπαρατάχθηκε ένα άλλο ρεύμα σκέψης το οποίο εκφράστηκε από τον Γάλλο φιλόσοφο Αύγουστο Κοντ (Isidore - Auguste - Marie - François - Xavier Comte, 1798 - 1857) τον γνωστό και ως ιδρυτή της κοινωνιολογίας και του θετικισμού. Πράγματι η συμβολή του στην προσπάθεια απόσπασης της κοινωνιολογίας από την αφηρημένη φιλοσοφική σκέψη και την ανάδειξή της σε επιστήμη, που να βασίζεται στην αντικειμενική παρατήρηση, ήταν σημαντική. Επιχείρησε να καθιερώσει τον πλήρη διαχωρισμό ανάμεσα στη φιλοσοφία και την επιστήμη, αλλά παρά τις προσπάθειες που κατέλαβε προκειμένου να αποδώσει μια λειτουργική και δομική πλευρά της ανθρώπινης κοινωνίας μέσα από την τάξη και την εξέλιξη, δεν κατάφερε να συνδέσει την κοινωνική δυναμική και την ανάπτυξη της κοινωνίας με την κοινωνική στατική και τον τρόπο λειτουργίας της.
 
         Ο Γάλλος θετικιστής στοχαστής θεωρούσε ότι η κοινωνία της εποχής του βρισκόταν σε κατάσταση αποσύνθεσης και για την ανασυγκρότησή της ήταν απαραίτητη η χρήση νέων μεθόδων, οι οποίες θα εφαρμόζονταν στην κοινωνία με βάση τα ερευνητικά συστήματα των θετικών επιστημών.
 
Το έργο του «Μαθήματα θετικής φιλοσοφίας» ήταν ένα πλήρες φιλοσοφικό σύστημα, που θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για την πολιτική οργάνωση, η οποία θα ταίριαζε στη σύγχρονη βιομηχανική κοινωνία, ενώ στο έργο του «Νόμος των τριών σταδίων» υποστήριζε ότι η ιστορία και η εξέλιξη της ανθρωπότητας, η πορεία της ανθρώπινης λογικής κινήθηκε σε τρία στάδια.
 
Στο πρώτο, το θεολογικό, ο κόσμος και η μοίρα του ανθρώπου ερμηνευόταν με έννοιες σχετικές με τους θεούς και τα πνεύματα.
 
Ο άνθρωπος στο πρώτο θεολογικό στάδιο, απέδιδε τις πρωταρχικές αιτίες των φαινομένων σε εξωφυσικά όντα, πίστευε τυφλά στις παραδόσεις των προγόνων και σημείο αναφοράς ήταν πάντα ο Θεός. Στο δεύτερο στάδιο, το μεταφυσικό, οι ερμηνείες δίνοντας με έννοιες σχετικές με τις ουσίες, τους τελικούς σκοπούς και άλλες αφηρημένες έννοιες, ενώ στο τρίτο, το σύγχρονο, το θετικό στάδιο, παραμερίζονται οι εξωφυσικές δυνάμεις και οι μεταφυσικές καθολικές αρχές και αντικαθίστανται από την επιστημονική μέθοδο της παρατήρησης και της εξακρίβωσης. Αυτό το τελευταίο στάδιο διακρινόταν από τη συναίσθηση των ορίων της ανθρώπινης γνώσης, αφού η γνώση μπορούσε απλώς να είναι σχετική προς τη φύση του ανθρώπου ως είδους και προς τις ποικίλες κοινωνικές και ιστορικές συνθήκες. Γι αυτό και οι απόλυτες εξηγήσεις ήταν προτιμότερο να εγκαταλειφθούν για χάρη της περισσότερο ορθολογικής ανακάλυψης των νόμων - της κανονικής σχέσης μεταξύ των φαινομένων.            
 
Ο Ογκίστ Κοντ εισάγει μια θρησκεία χωρίς θεό και χωρίς το στοιχείο του υπερφυσικού, ωστόσο η αποτυχία του συστήματος οδήγησε υποστηρικτές και αντιπάλους εναντίον του.
 
Ηλίας  Κ  Μάρκου  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να το δείτε. Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να το δείτε.
 Η απαρχή του κόσμου και της ανθρώπινης ύπαρξης
   
Ένα ζήτημα, για το οποίο δεν υπήρχαν διαφωνίες στην παρέα, ήταν το ό,τι  ο κόσμος - ως σύστημα εννοιών και αξιών - δεν εμφανίστηκε σε όλους τους ανθρώπινους πολιτισμούς με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Μύθοι και ποιητικές αναπλάσεις κάθε λογής, θρύλοι, σάγκες και έμμετρες αφηγήσεις εκφράζουν τις βασικές πολιτιστικές αντιλήψεις, μέσω των οποίων ορισμένα στοιχεία μετεξελίχθηκαν στην ανθρώπινη συνείδηση για τη δημιουργία.
iliasmarkouΗ θεολογική, η φιλοσοφική και η φυσική επιστημονική θεωρία είναι οι κυρίαρχες μορφές εκλογίκευσης αυτών των βασικών αντιλήψεων αναφορικά με τον ερευνώμενο εκάστοτε συγκεκριμένο πολιτισμό και τις ιστορικές αυτού περιόδους. Η δε πληθώρα των κοσμογονικών μύθων ανταποκρίνεται πλήρως στην πληθώρα των ανθρώπινων πολιτισμών που δημιουργήθηκαν από καταβολής κόσμου σε όλον τον πλανήτη.
Μέχρι και προσφάτως, πολλές μελέτες κατέτασσαν τους μύθους σε μια εξελικτική κλίμακα και πορεία, από την αρχαϊκότερη κοινωνία μέχρι τη σύγχρονη και αυτός ο τρόπος κατάταξης που επικράτησε, δηλαδή από τον υποθετικά απλούστερο ως τον πολυπλοκότερο κατ΄ αντιστοιχία με τους πολιτισμούς, διατηρήθηκε μέχρι και τον 20ο αιώνα.
Τότε, ήταν που αρκετοί από τους επιστήμονες ανακάλυψαν το αυτονόητο και έθεσαν τέρμα στις όποιες κατατάξεις και ιεραρχήσεις των μύθων.
Η αυτονόητη αλήθεια που επισημάνθηκε και υπογραμμίστηκε από τους επιστήμονες δεν ήταν άλλη από το γεγονός ότι η απαρχή του κόσμου είναι ταυτόχρονα και απαρχή της ανθρώπινης ύπαρξης και υπόστασης, οπότε δεν μπορεί να γίνεται λόγος γι αυτή την απαρχή σαν να ήταν κάτι απλό. Έτσι, άρχισε να εξετάζεται η ποικιλία των μορφών των διάφορων μύθων όχι με βάση την εξελικτική κλίμακα αλλά με βάση  τη δομή τους πλέον. 
Ηλίας  Κ  Μάρκου    Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να το δείτε. Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να το δείτε.
 
 Απαντήσεις για όλα 
   
Εκεί ψηλά στον Άθω οι άνθρωποι έχουν βρει τις λύσεις σε όλα τα προβλήματα και όλες τις απαντήσεις σε όλα τους τα ερωτήματα, ενώ εμείς μέσα στη βουή του κόσμου συνεχίζουμε ακόμα να τις ψάχνουμε.
 
Υπάρχει μια τάξη και μια γαλήνη που δεν τη συναντάς σε καμιά κοινωνία ανθρώπων. Οι άνθρωποι που εγκαταβιώνουν εκεί έχουν μια απλότητα και μια αμεριμνησία, οι οποίες συνοδεύονται από μια πίστη χωρίς παλινδρομήσεις και αναπάντητα ερωτηματικά, από έναν τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς, από μια νοοτροπία, που τους επιτρέπει να κάνουν όλοι μαζί μια αρμονική και παραγωγική ζωή με σταθερό και αταλάντευτο σκοπό και στόχο.
 
Καθώς το πλοιάριο έπλεε πολύ κοντά στις ακτές, ο επισκέπτης - προσκυνητής άφηνε το βλέμμα του να περιδιαβαίνει τις απέναντι βουνοπλαγιές και τις διασκορπισμένες μέσα στην παρθένα βλάστηση Μονές και δεν ήξερε τι να πρωτοθαυμάσει! Το μεγαλείο της φύσης ή το μεγαλείο της ψυχής όλων αυτών των ανθρώπων που επέλεξαν αυτόν το τόπο για τους ασκητικούς αγώνες τους;
 
Τώρα που απόκτησε μια πρώτη ιδέα και εντύπωση για το τι σημαίνει Άθως, είναι σχεδόν βέβαιος πως είναι ο καταλληλότερος τόπος για τέτοιου είδους αγώνες, γι αυτό και συγκέντρωσε από τους πρώτους κιόλας βυζαντινούς χρόνους πολλούς μοναχούς, απ΄όλα τα μέρη της αχανούς αυτοκρατορίας και δικαιολογημένα από τη μεσοβυζαντινή ακόμα εποχή ονομάστηκε όλη η χερσόνησος Άγιο Όρος.
 
Βέβαια απ΄ότι του είπε ο αρχοντάρης μοναχός σε κάποιο  Μοναστήρι, αυτή την ονομασία την έδωσε πρώτα ο λαός, αλλά επισημοποιήθηκε πολύ γρήγορα και επικυρώθηκε με ιδιαίτερο Χρυσόβουλλο του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου Θ΄ του Μονομάχου στα μέσα του 11ου αιώνα.
   
Ηλίας  Κ  Μάρκου
 
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να το δείτε. Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να το δείτε.
 
Xριστιανισμός και εμπόριο 

Ο Λίβινγκστον, ήταν ο πρώτος Ευρωπαίος που διέσχισε την αφρικανική ήπειρο από ακτή σε ακτή, τον 19ο αιώνα, διανύοντας περίπου τέσσερις χιλιάδες χιλιόμετρα, από το ατλαντικό λιμάνι της Λουάντα στην πορτογαλική Αγκόλα ως τα βόρεια, από τις εκτεταμένες εκβολές του ποταμού Ζαμβέζη στον Ινδικό ωκεανό.

Είχε διαπιστώσει τη διεξαγωγή ενός αναπτυγμένου δουλεμπορίου κυρίως από Άραβες εμπόρους, οι οποίοι μετέφεραν πλήθη Αφρικανών από την ενδοχώρα για να τους πωλήσουν σε μουσουλμάνους ηγεμόνες βόρεια και πέρα από τον Ινδικό ωκεανό.

Διασχίζοντας το αχαρτογράφητο σε μεγάλη έκταση εσωτερικό, είχε κάνει πολλές γεωγραφικές ανακαλύψεις, ανάμεσα στις οποίες και μια από τις μεγαλύτερες φυσικές καλλονές του κόσμου, τους μεγάλους καταρράκτες που οι Αφρικανοί αποκαλούσαν «ο καπνός που βροντάει» και τους οποίους ο Λίβινγκστον τους ονόμασε με το όνομα της βασίλισσάς του. Όταν δε επέστρεψε στη Βρετανία έγινε δεκτός, ως εθνικός ήρωας και οι περιγραφές του ανέτρεψαν τη λαϊκή αντίληψη για την Αφρική.

Μεγαλύτερη εντύπωση έκανε η έμφαση που έδινε ο Λίβινγκστον στην πνευματική, αλλά και στην εμπορική πρόκληση της Αφρικής. Έλεγε στις διαλέξεις του, ότι το ιεραποστολικό έργο στην Αφρική, μόνον τότε θα ήταν αποτελεσματικότερο, εφόσον συμπορευόταν με τις εμπορικές επιχειρήσεις. Αυτά τα δύο μαζί, ο χριστιανισμός και το εμπόριο, είναι οι μοναδικοί φορείς παραγωγής πολιτισμού.

Κι αναλογίζεται κανείς: Κάποτε, ο Ιησούς Χριστός έδιωξε με το μαστίγιο από τον ναό (τον Οίκο του πατρός Του) τους βέβηλους εμπόρους και τώρα (δέκα εννέα αιώνες μετά) οι Ευρωπαίοι ιεραπόστολοι ταυτίζουν το χριστιανισμό με το εμπόριο και μιλούν για πολιτισμό!

Τα εννέα δέκατα (9/10) από τα σαράντα έξι εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα της Αφρικής ανήκουν σε αποικίες και σφαίρες επιρροής των ευρωπαϊκών δυνάμεων. Γαλλία και Βρετανία αυτή την εποχή ήταν κύρια ιμπεριαλιστικοί χωροδεσπότες κι ακολουθούσαν, η Γερμανία, το Βέλγιο και η Ιταλία. Μόνον η Αιθιοπία στα ανατολικά και η Λιβερία στα δυτικά παρέμειναν εκτός του ευρωπαϊκού ελέγχου. «Ένας ήλιος καταστροφής ανέτειλε στη Δύση» έγραψε ο Αφρικανός ποιητής και συνέχισε λέγοντας «Η χριστιανική συμφορά έπεσε πάνω μας σαν σύννεφο σκόνης».

Ηλίας  Κ  Μάρκου  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να το δείτε. Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να το δείτε.

Το φαινόμενο της ζωής
   
Ήταν βαθιά απορροφημένος στις μελέτες του για την ιστορία του κόσμου, για την προέλευση της ζωής και τον απασχολούσαν ειδικότερα δύο θέματα: Οι σύγχρονες μέθοδοι για τη χρονολόγηση των διαφόρων ευρημάτων για την κατανόηση του παρελθόντος και το ζήτημα της προσέγγισης της ζωής με τους νόμους της φυσικής!
 
Γiliasmarkouια τη χρονολόγηση λ.χ των οστών με τη μέθοδο του αζώτου - φθορίου - αμινοξέων υπάρχουν έντονες επιστημονικές διαμάχες που δείχνουν πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα, αφού για το ίδιο εύρημα προκύπτουν διαφορετικές χρονολογικές εκτιμήσεις, και για του λόγου το αληθές υπάρχει το παράδειγμα με το κρανίο του σπηλαίου των Πετραλώνων της Χαλκιδικής.
 
Όμως, και οι γεωλογικές μέθοδοι, που βασίζονται στη

Περισσότερα: Tου Ηλία Κ. Μάρκου Υποστρατήγου ε.α. ΕΛ.ΑΣ.

 
Θρησκεία και Εκκλησία
   
   Δίχως τη «θεανθρωποποίηση» δεν μπορεί ούτε «ανθρωποποίηση» να υπάρξει, γιατί ο άνθρωπος χωρίς τον θεάνθρωπο είναι χωρίς τα μάτια του, χωρίς την καρδιά του και τελικά χωρίς τον ίδιο του τον εαυτό. Οι περισσότεροι άνθρωποι του καιρού μας γοητεύονται από την αίγλη, την ευχαρίστηση και γιατί όχι τη δύναμη της γνώσης και νομίζουν πως αυτός είναι ο μόνος δρόμος που θα τους οδηγήσει στην αποκάλυψη του μυστηρίου της ζωής. Άλλοι περιχαρακώνονται στη

Περισσότερα: Του Ηλία Κ. Μάρκου Υποστρατήγου ε.α. ΕΛ.ΑΣ.

 Ευρώπη και Αμερική στον 19ο αιώνα
 
   
iliasmarkouΟι συνέπειες των δύο επαναστάσεων, της γαλλικής και της αμερικανικής, όπως και των ναπολεόντειων πολέμων, οδήγησαν σε νέα εθνικιστικά ξεσπάσματα και εντάσεις διαμαρτυρίας με κυρίαρχα τα αιτήματα για δημοκρατία και ελευθερία.
 
Τα αποικιοκρατικά καθεστώτα της νότιας Αμερικής ανατράπηκαν, ενώ στην Ευρώπη δύο λαοί, οι Έλληνες και οι Βέλγοι αποκτούν την ανεξαρτησία τους.
 
 Εξαιτίας της βιομηχανικής επανάστασης, που βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη, ΗΠΑ και βόρεια Ευρώπη μεταμορφώνονται άρδην και οδηγούνται σε έκρηξη της οικονομίας με τις μεταφορές και τη μαζική παραγωγή, ενώ σημειώνεται μαζική μετακίνηση πληθυσμών προς τις πόλεις, προς αναζήτηση καλύτερων συνθηκών διαβίωσης.
 
 Η ανάγκη, όμως,

Περισσότερα: Του Ηλία Κ. Μάρκου Υποστρατήγου ε.α. ΕΛ.ΑΣ.

 
Ο Χριστός απέναντι στο Σωκράτη
 
 
- Γέροντα, για σας, ο Σωκράτης είναι ένας από τους σοφιστές της αρχαιότητας; Τότε γιατί πολλοί από τους σύγχρονους μελετητές τον ονομάζουν χριστιανό δάσκαλο της προχριστιανικής εποχής;
 
- Η διδασκαλία του Σωκράτη, όπως καλύτερα από μένα γνωρίζεις, παιδί μου, βασίζεται στις δύο μεθόδους, τη μαιευτική και την ελεγκτική. Στη μεθοδολογία του, πολλοί στηρίζονται για να επιχειρηματολογήσουν και για να καταδείξουν τάχα πόσο πολέμιος της σοφιστικής υπήρξε. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή για να τα ξεκαθαρίσουμε.
 
Με τη μέθοδο της μαιευτικής επιδίωκε να ανασύρει στην

Περισσότερα: Του Ηλία Κ. Μάρκου Υποστρατήγου ε.α. ΕΛ.ΑΣ.

Η θεωρία των χορδών 
 
Πέρα από το καθιερωμένο πρότυπο, υπάρχει και μια άλλη επίδοξη θεωρία (που επίσης ξεκίνησε πριν από σαράντα χρόνια), αυτή της υπερσυμμετρίας, που δίνει τις περισσότερες μέχρι σήμερα εξηγήσεις, αλλά προϋποθέτει την ύπαρξη και άλλων σωματιδίων, για τα οποία (μερικά τουλάχιστον από αυτά) υπήρχαν βάσιμες ελπίδες πως θα μπορούσαν να εμφανιστούν μέσα από τα πειράματα και τις συγκρούσεις στον επιταχυντή του CERN, αλλά

Περισσότερα: Του Ηλία Κ. Μάρκου Υποστρατήγου ε.α. ΕΛ.ΑΣ.

Απ΄ την ιστορία του κόσμου τον 19ο αιώνα
 
Από τις αρχές ακόμα του 19ου αιώνα, ο τριαντάχρονος στρατηγός από την Κορσική, ο Ναπολέων Βοναπάρτης, και μέσα σε πέντε χρόνια, είχε μετατρέψει τη Γαλλία από επαναστατικό κράτος σε προοδευτική συγκεντρωτική δημοκρατία, που κυριαρχούσε στην κεντρική Ευρώπη.
Ο Ναπολέων, το 1804 στέφθηκε αυτοκράτορας και στα επόμενα χρόνια οι νικηφόρες στρατιές του θα διασχίζουν την Ευρώπη, επεκτείνοντας τη γαλλική αυτοκρατορία με διαδοχικές εκστρατείες από την Πορτογαλία μέχρι την Πολωνία και τη Μόσχα.
Το 1808 στη Μεγάλη Βρετανία

Περισσότερα: Του Ηλία Κ. Μάρκου Υποστρατήγου ε.α. ΕΛ.ΑΣ.

Επιστήμη και Αγία Γραφή

   

-       Δηλαδή Γέροντα η γνώση της επιστήμης είναι ασύμβατη με την Αγία Γραφή και τα περιεχόμενά της, επειδή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το δόγμα «πίστευε και μη ερεύνα»; Επίσης θα ήθελα να ρωτήσω, που βασίζουν τον ισχυρισμό τους οι περισσότεροι των θεολόγων (κληρικοί και λαϊκοί), ότι η ενασχόληση με τις θετικές επιστήμες - και κυρίως τις φυσικές - οδηγεί στην αθεΐα;
-    Παιδί μου, αν θέλεις τη γνώμη μου, άπιστοι άνθρωποι δεν υπάρχουν, γιατί κι αυτοί που απορρίπτουν την ύπαρξη του Θεού και αυτοχρίζονται άπιστοι για να δηλώσουν τάχα πως δεν πιστεύουν πουθενά, αυτοδιαψεύδονται από τα έργα τους.
     Όλοι αυτοί μπορεί να μην πιστεύουν στο Θεό, αλλά πιστεύουν

Περισσότερα: Του Ηλία Κ. Μάρκου Υποστρατήγου ε.α. ΕΛ.ΑΣ.

Ο επανασχεδιασμός του ανθρώπινου προτύπου
 
      iliasmarkou
Επιστημονικές έρευνες που έγιναν στα πλαίσια της εξέτασης της προσωπικότητας του ατόμου έδειξαν πως ένα χαρακτηριστικό γονίδιο, το επονομαζόμενο «αυθυπέρβαση» συνδυάζεται με μια ικανότητα του ατόμου να δεχθεί πράγματα που δεν μπορούν να μετρηθούν και να αποδειχθούν άμεσα. Κατά έναν αυθαίρετο τρόπο - μέχρι σήμερα τουλάχιστον - συνδέουν έναν πολυμορφισμό ενός ειδικού γονιδίου (VMAT2) και τον συσχετίζουν με μεγαλύτερα ποσοστά της κλίμακας της αυθυπέρβασης. Τέτοιου είδους έρευνες δημιουργούν έναν εύλογο σκεπτικισμό γενικότερα και προκαλούν αντιδράσεις, αλλά γεγονός είναι πως υπάρχει ένα αναπόφευκτο συστατικό κληρονομικότητας σε πολλά από τα ιδιοσυστατικά χαρακτηριστικά της ανθρώπινης συμπεριφοράς, όπως επίσης γεγονός είναι και το ότι για κανένα από αυτά δεν μπορεί η κληρονομικότητα να είναι καθοριστική. Μπορεί να αποκαλύπτονται συνεχώς καινούργια στοιχεία της μοριακής πολυπλοκότητας των κληρονομικών παραγόντων που καθορίζουν την ανθρώπινη συμπεριφορά, αλλά αυτό δεν μας δίνει κανένα δικαίωμα για μια υπερεκτίμηση της ποσοτικής τους συμβολής, όσο εξακολουθεί να επιβεβαιώνεται πως το περιβάλλον, τα βιώματα της παιδικής ηλικίας και οι επιλογές της προσωπικής ελεύθερης βούλησης επιδρούν σημαντικά πάνω σε αυτή.
 
Υπάρχουν, όμως, πολύ σοβαρότερα ζητήματα που αναπόφευκτα εμφανίζονται στο προσκήνιο με τη μορφή ηθικών διλημμάτων μετά από τις σημαντικές εξελίξεις στη βιοϊατρική έρευνα. Τα χαμόγελα των ανθρώπων κινδυνεύουν να παγώσουν στα χείλη τους και οι ελπίδες για την αντιμετώπιση ανίατων ασθενειών κινδυνεύουν να εξανεμιστούν από την ανησυχία και το φόβο εξαιτίας της αλλοφροσύνης ορισμένων που διακηρύσσουν ότι ήρθε η ώρα για τον επανασχεδιασμό του ανθρώπινου προτύπου κάτι, που προφανώς ισοδυναμεί με την κατάληψη της θέσης του Θεού - Δημιουργού από τον εαυτό τους!
 
   Και μπορεί σήμερα ο άνθρωπος να έχει τη δυνατότητα προώθησης της ακόρεστης επιθυμίας του προς το άπειρο με τα σύγχρονα επιστημονικά και τεχνολογικά μέσα - κάτι, που ανταποκρίνεται στη φύση του ως εικόνας του άπειρου Θεού - αλλά αυτό συνεπάγεται και σοβαρές αρνητικές συνέπειες, γιατί τον εγκλωβίζει στον από τη φύση του πεπερασμένο κόσμο, όπου είναι προσανατολισμένες η επιστήμη και η τεχνολογία και τον απομακρύνει από το όντως άπειρο, που βρίσκεται στο Θεό.
 
Ποιούς θα ψηφίσουμε;
 
   
iliasmarkouΟ κάθε πολίτης αυτής της χώρας και ιδίως οι άνθρωποι του μεροκάματου και της ανεργίας βιώνουν περισσότερο απ΄τον καθένα τις οικονομικές συνέπειες της κρίσης των τελευταίων ετών. Όλοι μας, όμως, επιτέλους καταλάβαμε πως αυτή η κρίση είναι πολύ βαθύτερη και ευρύτερη απ΄ότι την παρουσιάζουν κάποιοι.
Περισσεύουν πια οι ειδικές μελέτες και αναλύσεις, οι ενδελεχείς μελέτες και παραθέσεις στατιστικών στοιχείων, οι εκτιμήσεις και τα συμπεράσματα των ειδημόνων, αφού τα πάντα πλέον είναι ορατά δια γυμνού οφθαλμού.
Και μπορεί πράγματι η μαζική ανεργία να χτυπά ανελέητα τα λαϊκά στρώματα και προπαντός τη νεολαία, μπορεί να έχουμε το υψηλότερο ποσοστό μετανάστευσης στην Ευρώπη (αναλογικά πάντα με τον πληθυσμό μας), αλλά πιο κραυγαλέα είναι σήμερα στον τόπο μας η καθημερινή επιβεβαίωση της εκτεταμένης ηθικής παρακμής!
Μπουχτίσαμε από αερολογίες και φανφάρες για τα

Περισσότερα: Του Ηλία Κ. Μάρκου Υποστρατήγου ε.α. ΕΛ.ΑΣ.

 

Διάλογος με αγιορείτη Γέροντα

- Γέροντα, υπάρχει τελικά Θεός; Κι αν υπάρχει γιατί δεν μπορούμε να τον εντοπίσουμε;

-  Αυτό το ερώτημα, παιδί μου δεν απαντιέται μονολεκτικά, μ΄ένα ναι ή ένα όχι. Κι εσύ δεν μπορείς να βασιστείς ούτε στη δική μου απάντηση, ούτε και σε κανενός άλλου, αφού η αλήθεια είναι πως δεν απαντιέται ούτε με όλη τη σοφία και τη γνώση του κόσμου. Μόνος σου θα βιώσεις και το ερώτημα και το απάντημα. Πρέπει, όμως, πρώτα, να συνειδητοποιήσεις ότι την ύπαρξη του Θεού δεν μπορείς να την επιβεβαιώσεις ή να την αρνηθείς με εμπειρικό τρόπο, με επιστημονικές έρευνες, με μαθηματικά και πειράματα. Δεν μπορείς να απαντήσεις σ΄αυτό το ερώτημα με τη δύναμη της λογικής. Τη μόνη βεβαιότητα που μπορείς να εισπράξεις ως απάντηση με τη βοήθεια του ορθού λόγου είναι η αδυναμία του να απαντήσει. Στα ζητήματα που υπερβαίνουν την ανθρώπινη νόηση είναι μάταιο να επιχειρείται η κατανόησή τους με τον ορθό λόγο και πρέπει ο άνθρωπος να αναχθεί στο επίπεδο της πίστης που είναι ανώτερο της λογικής. Μάλιστα η πίστη αυξάνει μέσω αυτής, αφού ο πιστός δρώντας στη ζωή του με στήριγμα την πίστη, την ισχυροποιεί και την αυξάνει όλο και περισσότερο. Η παρουσία του Θεού στον κόσμο δεν είναι ορατή με τα μάτια της γνώσης, αλλά με τα διεισδυτικά μάτια της πίστης.

-    Και πίστη Γέροντα τι είναι;

-   Διαστημόπλοιο είναι η πίστη. Είναι ο πύραυλος που μας ανεβάζει από τον παρόντα γήινο κόσμο, σ΄έναν άλλο, στον «υπέρ αίσθησιν» κόσμο, τον ουράνιο. Είναι η ακλόνητη πεποίθηση και η απόλυτη βεβαιότητα για την αλήθεια κάποιου συμβάντος, γεγονότος ή μιας κατάστασης που αδυνατούμε να γνωρίσουμε με τις αισθήσεις και να ερμηνεύσουμε με τις γνώσεις. Όπου δεν μπορεί να φτάσει η λογική, διεισδύουμε με την πίστη. Στη θρησκευτική εμπειρία του ανθρώπου, η πίστη είναι θεμελιακή λειτουργία και ιδιαίτερα στην Ορθοδοξία μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με αυτό που αποκαλούμε πίστη στο λυτρωτικό χαρακτήρα του μυστηρίου της εν Χριστώ θείας οικονομίας, η οποία εν τέλει βιώνεται εμπειρικά στη λατρευτική και στην όλη πνευματική ζωή της Εκκλησίας.

Ηλίας  Κ  Μάρκου

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να το δείτε. Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να το δείτε.

 

 

Η αθανασία του εργαστηρίου!

   
Σε μια ζοφερή κατάσταση, σαν τη σημερινή, όπου η δράση αμφιλεγόμενων ιδεολογιών παραμορφώνουν την εικόνα του ανθρώπου και τη μετατρέπουν σε ανθρωπομάζα, ευτελίζεται η ακεραιότητα του ανθρώπινου προσώπου, που είναι ο μοναδικός φορέας κάθε αξίας και αφανίζεται η ενότητα, η συνύπαρξη και η ειρήνευση του κοινωνικού σώματος, αφού και όπου ευκαιριακά επιτυγχάνεται - εξωτερικά και επιφανειακά - εκμηδενίζεται στη ρίζα της.
Κι αυτό συμβαίνει γιατί η όποια επιδίωξη δεν έρχεται σαν οργανικό, φυσικό αποτέλεσμα της πνευματικής και δημιουργικής δράσεως και συνεργασίας ελεύθερων συνειδήσεων, αλλά σαν έκφραση του πειθαναγκασμού σε μια ομοιομορφία εξωτερικά απατηλή και κατά βάθος νοσηρή και εκρηκτική.
Μόνον η αλήθεια του

Περισσότερα: Tου Ηλία Κ. Μάρκου Υποστρατήγου ε.α. ΕΛ.ΑΣ.

 

H χωρίς Θεό ιδεολογία

 

Ο άνθρωπος, ως εικόνα της Αλήθειας, ως εικόνα του Θεού, διατηρεί το ανεκτίμητο βάθος της ανεξάντλητης προσωπικής ζωής κι έτσι παραμένει υποκείμενο. Οι ιδέες που εκπορεύονται από τη διαστρεβλωμένη αντίληψη των επιστημονικών κατακτήσεων και οι οποίες στη συνέχεια χρησιμοποιούνται ως ζύμη στο ζύμωμα των διαφόρων ιδεολογιών - ιδεοληψιών και κοσμοθεωριών, είτε θελημένα, είτε αθέλητα καταλήγουν στο να οικειοποιούνται την αποκλειστικότητα δήθεν κατοχής της αλήθειας και επιδιώκουν ολοκληρωτικές μορφές αγωγής και κοινωνικοποίησης του ατόμου για την επίτευξη αλλοπρόσαλλων στόχων και σκοπών.

      Με άλλα λόγια, συνειδητά ή ασυνείδητα, η χωρίς

Περισσότερα: Του Ηλία Κ. Μάρκου Υποστρατήγου ε.α. ΕΛ.ΑΣ.

Οι έρευνες του CERN για τη μάνα όλων των μαζών
 
Για τους θεωρητικούς φυσικούς το σωματίδιο χιγκς δημιουργεί τη μάζα σε όλα τα υπόλοιπα σωματίδια που υπάρχουν και κατά συνέπεια είναι η μάνα όλων των μαζών, γι αυτό και κάποιοι από αυτούς παραλληλίζουν την ανακάλυψή του με εκείνη της αντιύλης το 1932 από τον Άντερσον. Το 1932 ο Καρλ Άντερσον (Carl Anderson), καθηγητής φυσικής στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνια (CIT), εντόπισε τα ίχνη ενός σωματίου που ενώ είχε ίδια μάζα με το ηλεκτρόνιο είχε αντίθετο (θετικό) ηλεκτρικό φορτίο. Αυτά ήταν τα πρώτα σωματίδια αντιύλης που ανακαλύφθηκαν και ονομάστηκαν «ποζιτρόνια» (η λέξη positron προέρχεται από τις λέξεις positive electron που σημαίνουν θετικό ηλεκτρόνιο). Για την ανακάλυψη αυτή του απονεμήθηκε το βραβείο Νόμπελ φυσικής το 1936.
Για τις έρευνες του CERNοι δύο

Περισσότερα: Tου Ηλία Κ. Μάρκου Υποστρατήγου ε.α. ΕΛ.ΑΣ.

 
Aν ο Μαρξ γνώριζε την Ορθόδοξη Εκκλησία;
 
    
Η οικογένεια του Μαρξ ήταν μια προοδευτική εβραϊκή οικογένεια από τo Τρίερ της Πρωσίας, αφού ο δικηγόρος πατέρας του Χέρσελ καταγόταν από γενιά ραβίνων και ο θείος του Σαμουήλ ήταν ραβίνος στο Τρίερ. Καθώς όμως στην Πρωσία του 19ου αιώνα οι ευκαιρίες για προκοπή για μια εβραϊκή οικογένεια ήταν μειωμένες, και επειδή ο πατέρας του δεν ήταν ιδιαίτερα θρησκευόμενος, αποφάσισε να ενστερνιστεί τη λουθηρανική θρησκεία, που ήταν το θρήσκευμα της Πρωσίας, αλλάζοντας ο ίδιος το όνομά του από Χέρσελ σε Χάινριχ, πράγμα που είχε θετικές επιπτώσεις στην καριέρα του ως νομικού.
 
Ο ίδιος, ο Καρλ, ήταν

Περισσότερα: Tου Ηλία Κ. Μάρκου Υποστρατήγου ε.α. ΕΛ.ΑΣ.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

Greek Basque English French German Italian Russian Serbian Spanish Swedish

ΠΡΟΣΦΟΡΑ WIND

www.diktyoshopvip.gr

Μπες τώρα στο
κάνε εγγραφή δηλώνοντας τον αριθμό του κινητού που έχεις από τον Συνεταιρισμό Αστυνομικών Θεσσαλονίκης και αξιοποίησε τις εκπληκτικές τιμές σε υπηρεσίες και προϊόντα κινητής τηλεφωνίας. ΔΙΚΤΥΟ - Κ. Καραμανλή 143 Θεσ/νίκη. Τηλ. 2310-311611

ΩΡΑ

ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "MAXH"

maxi 04

     ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 4

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ

xartis

weatherbutton